Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Is Helix de oplossing voor mij

28 jul 2025 23:38
Ik heb een aantal websites waarvan ik de content de laatste paar jaar nauwelijks heb bijgewerkt.Ze draaien allemaal op Joomla 5.3.2, de standaard template Cassiopeia en de gebruikte modules en plugins zijn up-to-date.
Nu ben ik niet zo tevreden met de Cassiopeia template en zou wat anders willen. In het topic achtergrond kleur artikelen wijzigen  joomlanl.nl/forum/5templates-en-layout/5...elen-wijzigen#179423  wordt aangegeven dat Helix een goed alternatief is voor de Cassiopeia template. En nog gratis ook.Nu hoeft het voor mij niet helemaal voor niets. Maar wat ik wil voorkomen is dat ik in de toekomst jaarlijks voor updates moet gaan betalen omdat en onderliggende software dat vereist. Die ervaring heb ik uit het verleden.Mijn vraag is nu, kan ik de template gebruiken op een bestaande website. Of moet je het QuickStart Pack gebruiken.Als het op een bestaande website kan, is er dan een goede beschrijving van de indeling van de template. En kunnen bestaande modules zoals Phoca Gallery worden gebruikt.

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

• Hans vB
  • Hans vB's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

29 jul 2025 07:24
Moeilijk te zeggen of het template iets voor je is. In principe kan Helix op iedere site toe gepast worden. Het is maar net wat je voorkeuren en eisen zijn.
Documentatie is, voor zover ik weet wel, wel te vinden op de site van Helix.
Vergelijkbare templates die je geheel naar wens kunt aanpassen zijn ook yootheme en het T4-framework van Joomshaper. Ook deze hebben online wel instructies hoe deze templates werken en wat de mogelijkheden zijn.
Maak een testomgeving (hetzij lokaal, hetzij online) plaats daar een back-up en ga experimenteren. Kost misschien wel veel tijd, maar dan kun je wel kijken wat de mogelijkheden zijn en je sites aanpassen aan jouw eisen en wensen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

• Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.750 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie