Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
PHP versie joomla site
PHP versie joomla site
06 okt 2017 20:14 - 06 okt 2017 20:58
hallo,
ik heb al enkele jaren met plezier een joomla site. Sinds kort krijg ik de melding dat de PHP versie niet meer actueel is, inmiddels met een rode ipv oranje achtergrond. Ik heb geprobeerd de PHP versie op het controlpanel van de hoster te wijzigen. Simpele aanpassing leek het...
Ik heb alle beschikbare versies boven 5.3 geprobeerd, maar niets helpt, de melding blijft en ook de PHP versie.
Na een tijdje staat het controlepaneel ook weer terug op 5.3. Ook heb ik de .httaccess gewijzigd. Daar staat inmiddels keurig PHP 7.0. Ook dat helpt niet. Joomla blijft volhouden dat de site op PHP 5.3.28 draait.
De site draait inmiddels op joomla 3.8.0 (zie bijgevoegde log); die moest ik via ftp laden; rechtstreeks via joomla leverde een foutmelding op:
Als iemand een idee heeft, hoor ik het graag!
Alvast bedankt,
Henk
Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
ik heb al enkele jaren met plezier een joomla site. Sinds kort krijg ik de melding dat de PHP versie niet meer actueel is, inmiddels met een rode ipv oranje achtergrond. Ik heb geprobeerd de PHP versie op het controlpanel van de hoster te wijzigen. Simpele aanpassing leek het...
Ik heb alle beschikbare versies boven 5.3 geprobeerd, maar niets helpt, de melding blijft en ook de PHP versie.
Na een tijdje staat het controlepaneel ook weer terug op 5.3. Ook heb ik de .httaccess gewijzigd. Daar staat inmiddels keurig PHP 7.0. Ook dat helpt niet. Joomla blijft volhouden dat de site op PHP 5.3.28 draait.
De site draait inmiddels op joomla 3.8.0 (zie bijgevoegde log); die moest ik via ftp laden; rechtstreeks via joomla leverde een foutmelding op:
Ik vermoed dat dit ook met het PHP probleem te maken heeft.AH01215: PHP Fatal error: Allowed memory size of 25165824 bytes exhausted (tried to allocate 98 bytes) in /home/sites/oelerwold.nl/public_html/libraries/src/Language/Language.php on line 797: /home/sites/oelerwold.nl/public_html/administrator/index.php.
Als iemand een idee heeft, hoor ik het graag!
Alvast bedankt,
Henk
Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Laatst bewerkt 06 okt 2017 20:58 door Jelle.
Discussie gesloten.
- Oelerwold
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
PHP versie joomla site
06 okt 2017 21:00 - 06 okt 2017 21:00
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Neem even contact op met je hoster.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Neem even contact op met je hoster.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Laatst bewerkt 06 okt 2017 21:00 door Jelle.
Discussie gesloten.
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
PHP versie joomla site
07 okt 2017 14:23
Hallo Jelle,
dank voor de snelle reactie. Dat was het eerste dat ik heb gedaan. De reactie was dat alles aan hun kant leek te werken. Ik kon immers via de serviceportal de PHP versie wijzigen...
Dat hij daarna weer terugspringt konden ze niet verklaren. Zou wel iets met joomla zijn was de reactie.
Vandaar de hulpvraag op het forum.
Ik begin sterk de neiging te krijgen een compleet verse install te doen. Ik heb de back-up al, maar hoopte dat jullie een antwoord zouden weten.
Hartelijke groet,
Henk
dank voor de snelle reactie. Dat was het eerste dat ik heb gedaan. De reactie was dat alles aan hun kant leek te werken. Ik kon immers via de serviceportal de PHP versie wijzigen...
Dat hij daarna weer terugspringt konden ze niet verklaren. Zou wel iets met joomla zijn was de reactie.
Vandaar de hulpvraag op het forum.
Ik begin sterk de neiging te krijgen een compleet verse install te doen. Ik heb de back-up al, maar hoopte dat jullie een antwoord zouden weten.
Hartelijke groet,
Henk
Discussie gesloten.
- Oelerwold
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
PHP versie joomla site
07 okt 2017 14:32
Het lijkt mij dat het toch aan je hostingpartij ligt, dit om ervoor te zorgen dat jouw website PHP 7 krijgt aangeboden.
Joomla! volgt namelijk altijd keurig de PHP-versie die wordt aangeboden.
Bij welke hoster zit je?
Joomla! volgt namelijk altijd keurig de PHP-versie die wordt aangeboden.
Bij welke hoster zit je?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 1.214 seconden