Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Grafische weergaven in artikels
Grafische weergaven in artikels
04 okt 2017 11:21
Uit het stamboom programma (Aldfaer) krijg ik grafische rapporten.
Een voorbeeld van zo'n rapport bevat de bestanden aldfaergraphic.js, aldfaergraphic-opmaak en een index.html.
De 3 bestanden horen samen.
Kan ik op een of andere manier deze rapporten in een artikel plaatsen ?
Of kan ik de 3 bestanden ergens bij de Joomla bestanden brengen ?
In bijlage een vb-output.
Mvg
René
Een voorbeeld van zo'n rapport bevat de bestanden aldfaergraphic.js, aldfaergraphic-opmaak en een index.html.
De 3 bestanden horen samen.
Kan ik op een of andere manier deze rapporten in een artikel plaatsen ?
Of kan ik de 3 bestanden ergens bij de Joomla bestanden brengen ?
In bijlage een vb-output.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Mvg
René
Discussie gesloten.
- rdcoster
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
04 okt 2017 11:32
Je zou de bestanden op je server in een bepaalde map kunnen zetten en dan vanuit joomla met een iframe de index pagina laden.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
04 okt 2017 15:28 - 04 okt 2017 15:38
Romke,
Dank voor de tip.
Ik krijg al een grafische weergave maar kan de grootte niet op vol scherm (of volle pagina) krijgen.
Ik experimenteerde reeds met hoogtes en breedtes.
Mijn code is als volgt:
Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Dank voor de tip.
Ik krijg al een grafische weergave maar kan de grootte niet op vol scherm (of volle pagina) krijgen.
Ik experimenteerde reeds met hoogtes en breedtes.
Mijn code is als volgt:
Code:
<iframe src="http://mijnsite/gustaaf/index.html" width="500" height="550" frameborder="0" scrolling="yes">
Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 04 okt 2017 15:38 door Jelle.
Discussie gesloten.
- rdcoster
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
04 okt 2017 17:24
Wat bedoel je met vol scherm? Als je template niet schermbreed is, dan wordt een iframe ook niet schermbreed. En 500 px is wel erg weinig qua breedte. Bij een moderne template zonder zijbalken is het hoofdgedeelte meestal zo'n 1100 - 1250 px.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
04 okt 2017 17:30
Naast het antwoord van Astrid,
Je geeft ook aan dat je "opmaakbestanden" hebt meegekregen. Dat zijn dan waarschijnlijk .css bestanden
Mogelijk dat je daar de opmaak kunt aanpassen.
Tip: maak gebruik van de ingebouwde Hulpmiddelen voor ontwikkelaars voor Firefox (Ctrl + Shift + I voor Windows of Cmd + Opt + I voor Mac) of een soortgelijk alternatief voor andere browsers Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Je geeft ook aan dat je "opmaakbestanden" hebt meegekregen. Dat zijn dan waarschijnlijk .css bestanden
Mogelijk dat je daar de opmaak kunt aanpassen.
Tip: maak gebruik van de ingebouwde Hulpmiddelen voor ontwikkelaars voor Firefox (Ctrl + Shift + I voor Windows of Cmd + Opt + I voor Mac) of een soortgelijk alternatief voor andere browsers Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
05 okt 2017 09:34
Ik heb nog een en ander uitgetest.
Mijn artikel bevat nu:
Aan Astrid:
Met vol scherm bedoelde ik eigenlijk een nieuwe pagina zoals ik van de output uit mijn stamboomprogramma (Aldfaer) krijg.
Bij "Menu Item bewerken / Details / Doelvenster" heb ik ingesteld op "Nieuw venster met navigatie" en
bij "Extensies / modules / xxxmenu / menutoewijzing" heb ik het bovengenoemd artikel 'uitgevinkt'.
Dit lijkt mij de beste benadering en nu krijg ik mijn grafische voorstelling in een apart tabblad zonder hoofdmenu.
Wel nog een schoonheidsmankement:
In bijlage 1 is een Aldfaer output waarop uiterst rechts "verder knopjes" te zien zijn.
In het Joomla scherm (bijlage 2) moet ik eerst een (klein) beetje naar rechts scrollen om die zichtbaar te maken.
Kan ik dit alsnog vermijden bijv. met ergens een % van de afbeelding te tonen ??
Aan Romke:
Je tip over de hulpmiddelen was zeer nuttig !! Dank.
In een ander forum-item stel ik daar nog wel een vraag over.
Mvg
René
Mijn artikel bevat nu:
Code:
<p><iframe src="http://mijnsite/xxxx/xxxx/totaal/index.html" width="960" height="680" scrolling="yes"></iframe></p>
Aan Astrid:
Met vol scherm bedoelde ik eigenlijk een nieuwe pagina zoals ik van de output uit mijn stamboomprogramma (Aldfaer) krijg.
Bij "Menu Item bewerken / Details / Doelvenster" heb ik ingesteld op "Nieuw venster met navigatie" en
bij "Extensies / modules / xxxmenu / menutoewijzing" heb ik het bovengenoemd artikel 'uitgevinkt'.
Dit lijkt mij de beste benadering en nu krijg ik mijn grafische voorstelling in een apart tabblad zonder hoofdmenu.
Wel nog een schoonheidsmankement:
In bijlage 1 is een Aldfaer output waarop uiterst rechts "verder knopjes" te zien zijn.
In het Joomla scherm (bijlage 2) moet ik eerst een (klein) beetje naar rechts scrollen om die zichtbaar te maken.
Kan ik dit alsnog vermijden bijv. met ergens een % van de afbeelding te tonen ??
Aan Romke:
Je tip over de hulpmiddelen was zeer nuttig !! Dank.
In een ander forum-item stel ik daar nog wel een vraag over.
Mvg
René
Discussie gesloten.
- rdcoster
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
05 okt 2017 09:42 - 05 okt 2017 09:48
Nu je er voor kiest om de grafische info als een nieuw tabblad te tonen, dan hoef je niet meer met de %-waarden te werken zoals in een i-frame.
Je kunt nu het beste in het menu-item kiezen voor het type externe webpagina.
Vervolgens zet je daarin de URL naar de index.html-pagina die je in het aparte mapje hebt staan. Dat heeft Romke je hierboven al als tip gegeven.
Door die volledige URL aan te roepen en te tonen als een nieuw scher (tabblad) krijg je wel alles te zien.
Je kunt nu het beste in het menu-item kiezen voor het type externe webpagina.
Vervolgens zet je daarin de URL naar de index.html-pagina die je in het aparte mapje hebt staan. Dat heeft Romke je hierboven al als tip gegeven.
Door die volledige URL aan te roepen en te tonen als een nieuw scher (tabblad) krijg je wel alles te zien.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Laatst bewerkt 05 okt 2017 09:48 door WoodyF4u.
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
05 okt 2017 09:44
Zonder de opmaakcode c.a. van jouw outputbestand is dat lastig te zeggen.
Ik zie dat je momenteel lokaal werkt, maar heb je de site eventueel ook al online beschikbaar?
Dan kunnen we beter meekijken.
Op voorhand nu zeg ik, in de lijn van Astrid haar antwoord, kun je de breedte van de template ook breder maken.
Wil je de stamboom kleiner maken, dan zul je in de opmaakcode van dat bestand moeten duiken.
Ik zie dat je momenteel lokaal werkt, maar heb je de site eventueel ook al online beschikbaar?
Dan kunnen we beter meekijken.
Op voorhand nu zeg ik, in de lijn van Astrid haar antwoord, kun je de breedte van de template ook breder maken.
Wil je de stamboom kleiner maken, dan zul je in de opmaakcode van dat bestand moeten duiken.
Groeten, Romke
sluiten
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
05 okt 2017 11:35
Ik las je vraag en de gegeven antwoorden nog eens door.
Jij hebt besloten om de aldfear pagina in te laden in een nieuw (browser)venster. Daarbij laat je de hoofdmenu etc van je orignele site weg. Dus eigenlijk laat je dan alleen de aldfear pagina zien.
Echter doordat je dat in het iframe doet, beperk je de breedte van die pagina tot de iframe.
Omdat je dus uitsluitend de aldfear pagina toont, is de optie die wouter geeft in #7 uiteindelijk de beste. Dus kies als soort menu-item voor de optie externe url ( www.sitenaam.nl/mapnaam/index.htm ).
En uiteraard hier dan ook bij de opties kiezen voor nieuw doelvenster.
Dan zal de aldfear pagina getoond worden zonder de beperkingen van je site en/of iframe.
Jij hebt besloten om de aldfear pagina in te laden in een nieuw (browser)venster. Daarbij laat je de hoofdmenu etc van je orignele site weg. Dus eigenlijk laat je dan alleen de aldfear pagina zien.
Echter doordat je dat in het iframe doet, beperk je de breedte van die pagina tot de iframe.
Omdat je dus uitsluitend de aldfear pagina toont, is de optie die wouter geeft in #7 uiteindelijk de beste. Dus kies als soort menu-item voor de optie externe url ( www.sitenaam.nl/mapnaam/index.htm ).
En uiteraard hier dan ook bij de opties kiezen voor nieuw doelvenster.
Dan zal de aldfear pagina getoond worden zonder de beperkingen van je site en/of iframe.
Groeten, Romke
sluiten
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
05 okt 2017 12:53
Ik zal inderdaad in dit geval kiezen voor de oplossing met externe URL.
'k heb dit getest en dit werkt perfect.
Ik geef dan ook #7 aan als oplossing van mijn probleem.
Dank aan het team !!
'k heb dit getest en dit werkt perfect.
Ik geef dan ook #7 aan als oplossing van mijn probleem.
Dank aan het team !!
Discussie gesloten.
- rdcoster
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 2.467 seconden