Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

configuration.php wordt telkens gereset door Joomla?

27 sep 2017 16:26 - 27 sep 2017 16:48
de file configuration.php wordt iedere keer dat ik in Joomla naar instelllingen ga verandert. Ik heb na te zijn uitgelogd het bestand verwuijderd van de webserver en een nieuw exemplaar met de juiste gegevens over database en wachtwoorden teruggezet. Start ik nu Joomla wee op in de beheer omgeving en ga ik terug naar Instellingen dan toont de pagina onder de server-tab heel kort de juiste database. Na een seconde of 5 verdwijnen de juiste gegevens en wordt de host weer teruggezet naar "localhost:3306". Wanneer ik daarna in configuration.php kijk is daar een verandering aangebracht in het veld public $ftppass.
Hierdoor is de verbinding naar de database weg en kan ik geen installaties meer uitvoeren. Wel heel vreemd: de website werkt gewoon en ik kan pagina's toevoegen en verwijderen.....
www.bondheerd.nl

wie o wie kan mij helpen? Alvast bedankt

sorry, versie is 3.7.2
Edit Astrid: Ik heb je reacties samengevoegd.
Laatst bewerkt 27 sep 2017 16:48 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • kordaat
  • kordaat's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

27 sep 2017 16:52 - 27 sep 2017 16:52
Hallo kordaat,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Als er geen verbinding met de database is, dan werkt je website niet. Dus dat kan niet. En Joomla past de configuration.php nooit automatisch aan. Het enige dat aangepast wordt zijn de bestandsrechten (van 644 naar 444). En ftp in de Algemene Instellingen zou je bij een goede hoster al lang niet meer hoeven te gebruiken, dus al die velden zouden leeg moeten zijn.

Dus of je site is gehackt, of er is iets vreemds met de server configuratie. Voor dat laatste zou ik even contact met je hoster opnemen.

:off:
En update je site nog even naar 3.8.0. Jouw versie is niet veilig meer.
:back:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 27 sep 2017 16:52 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.861 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie