- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
foutmelding PHP
foutmelding PHP
24 jan 2019 12:37 - 24 jan 2019 12:43Fout
We hebben gedetecteerd dat uw server gebruik maakt van PHP 5.6.39 welke verouderd is en niet langer officiële beveiligingsupdates van de ontwikkelaars ontvangt. Het Joomla! Project raadt aan uw site naar PHP 7.1 of hoger te upgraden welke tenminste tot 01-12-2019 beveiligingsupdates zal ontvangen. Vraag uw hoster om PHP 7.1 of een latere versie de standaardversie voor uw site te maken. Schakel, als uw host al PHP 7.1 klaar is, PHP 7.1 in de hoofdmap van uw site en de 'administrator' map in – meestal kunt u dit zelf door middel van een hulpmiddel in uw hosting controlepaneel, maar het is het best om het uw hoster te vragen als u niet zeker bent.
Ik ben al vanaf 2017 aan mijn hoster aan het vragen voor een update maar in het antwoord staat steeds dat
Ik heb er niet veel vertrouwen in en vraag mij af:dit in de toekomst zal worden opgelost omdat andere websites er nog niet klaar voor zijn en dit mogelijk voor hun problemen gaat opleveren. Mogelijk zal dit voorjaar 2019 worden opgelost!!
1) of het (niet) updaten mogelijk gevolgen heeft voor de werking van mijn website?
2) of het verstandig is om van hoster te veranderen (wat komt hier bij kijken en wat kunnen de gevolgen zijn?
Ik hoor graag hoe jullie hierover denken.
Edit Astrid: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Thijsk
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
-
foutmelding PHP
24 jan 2019 12:44Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
foutmelding PHP
24 jan 2019 12:527.x is sneller en veiliger. Ik vind je hoster eigenlijk hier een beetje te kort in schieten. Men zou, zoals veel hosters ook al doen, jouw in ieder geval de keuze kunnen bieden om via je beheerspanel (plesk, directadmin) te kiezen voor een bepaalde php versie.
Niet updaten kan mogelijk gevolgen hebben dat je site op een gegeven moment misschien niet goed meer werkt door aangepaste versies van je geïnstalleerde extensies, al zullen de meeste nog wel gewoon werken op php 5.6
Ik heb op deze manier wel het gevoel dat de hoster niet geheel met de tijd meegaat. Om van hosting te veranderen is niet zo'n groot issue.
Met behulp van Akeeba backup kun je makkelijk een site verhuizen. Over het verhuizen van een domeinnaam kun je voldoende informatie vinden bij zowel je oude hoster als eventueel nieuwe hoster.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
foutmelding PHP
24 jan 2019 13:05Ik ga met akeeba aan de slag en ga verhuizen.
- Thijsk
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
-
foutmelding PHP
24 jan 2019 15:07 - 24 jan 2019 15:07Ik heb "Opgelost" uit de titel gehaald en de topic gesloten.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-