Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
permanente redirect 301 ongedaan maken
05 sep 2018 16:54
>Hallo, is er iemand die ervaring heeft met een permanente redirect van website a naar b. En kan ik dit nadien gewoon terugzetten zonder artikels, categorieen en vooral tags, descriptions enz te verliezen??
Discussie gesloten.
- Uom
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
05 sep 2018 16:57
Hallo Uom,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het ligt er een beetje aan hoe de redirect gemaakt is, maar in principe kan dit altijd ongedaan gemaakt worden.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het ligt er een beetje aan hoe de redirect gemaakt is, maar in principe kan dit altijd ongedaan gemaakt worden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
05 sep 2018 22:18
Ter aanvulling op Astrid:
Een 301-redirect stuurt alles door.
Dus als iemand op domain a binnenkomt, dan wordt die persoon direct naar domein b gestuurd (als de redirect uiteraard wel naar domein b verwijst).
Er wordt dus niet naar een website op domein a gezocht. Want direct wordt de inhoud van de website op domein b getoond.
Je vraagt of er geen info verloren gaat.
Stel dat je op domein a de redirect er af haalt, dan is dat domein (waar tot op dat moment geen website op zat) dus leeg.
Na het verwijderen van de redirect zal er op domein a dus niets meer te vinden zijn.
Als de bezoeker naar domein b gaat zal daar nog wel de volledige website te zien zijn.
Zoekmachines zullen de website op domein b dus wel indexeren, maar met domein a verder niets doen.
Een 301-redirect stuurt alles door.
Dus als iemand op domain a binnenkomt, dan wordt die persoon direct naar domein b gestuurd (als de redirect uiteraard wel naar domein b verwijst).
Er wordt dus niet naar een website op domein a gezocht. Want direct wordt de inhoud van de website op domein b getoond.
Je vraagt of er geen info verloren gaat.
Stel dat je op domein a de redirect er af haalt, dan is dat domein (waar tot op dat moment geen website op zat) dus leeg.
Na het verwijderen van de redirect zal er op domein a dus niets meer te vinden zijn.
Als de bezoeker naar domein b gaat zal daar nog wel de volledige website te zien zijn.
Zoekmachines zullen de website op domein b dus wel indexeren, maar met domein a verder niets doen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
06 sep 2018 09:40
WoodyF4u, bedankt Ddoorverwijzing was ik mee, maar stel dat website a in zoekmachines goed wordt gevonden en het heeft meer dan 500 artikels in deze website a staan. Deze forward ik volledig naar website b, waar slechts een artikel of 40 zal inkomen. Bedoeling is dat alles en iedereen die web a in Google vind en daarop "clickt" op web b terecht komt. Dus da's goed.
Maar u zegt nu dat ik al mijn artikels "kwijt" zou zijn als ik forward en nadien moest het toch niet goed lukken de forward weer verwijder??? En stel dat ik toch nog artikels bij plaats in website a en ik werk daaraan met SEO om zichtbaar te worden, dan zou dit geen vat hebben op die artikels in Google? Die nieuwe artikels dienen ook te worden geindexeerd natuurlijk. Uiteraard zal er ook wel wat worden gewerkt om de artikels in website b ook zichtbaar te maken.
Kan ik dan bvb artikel per artikel forwarden naar website b, zodanig dat de "nieuwe artikels" nog niet gewforwarded zijn. Pas vanaf ze zichtbaar zijn in Google na een tijdje en dan hup, dit artikel weer forwarden.
Hebt u hiermee ervaring opgedaan want dit is wel een belangrijke voor mij.
mvg
Maar u zegt nu dat ik al mijn artikels "kwijt" zou zijn als ik forward en nadien moest het toch niet goed lukken de forward weer verwijder??? En stel dat ik toch nog artikels bij plaats in website a en ik werk daaraan met SEO om zichtbaar te worden, dan zou dit geen vat hebben op die artikels in Google? Die nieuwe artikels dienen ook te worden geindexeerd natuurlijk. Uiteraard zal er ook wel wat worden gewerkt om de artikels in website b ook zichtbaar te maken.
Kan ik dan bvb artikel per artikel forwarden naar website b, zodanig dat de "nieuwe artikels" nog niet gewforwarded zijn. Pas vanaf ze zichtbaar zijn in Google na een tijdje en dan hup, dit artikel weer forwarden.
Hebt u hiermee ervaring opgedaan want dit is wel een belangrijke voor mij.
mvg
Discussie gesloten.
- Uom
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
06 sep 2018 10:01 - 06 sep 2018 10:02
Als je een redirect instelt van domein a naar domein b, dan vindt google alleen domein b. Dus alles wat je doet op domein a is verspilde moeite. Je raakt geen artikels kwijt, maar je raakt je zoekresultaten kwijt.
Als je dat niet wilt, dan moet je dus geen redirect instellen of inderdaad alleen redirects per artikel/menu-item in je .htaccess opnemen.
Als je dat niet wilt, dan moet je dus geen redirect instellen of inderdaad alleen redirects per artikel/menu-item in je .htaccess opnemen.
Code:
########## Begin - Custom redirects
#
# If you need to redirect some pages, or set a canonical non-www to
# www redirect (or vice versa), place that code here. Ensure those
# redirects use the correct RewriteRule syntax and the [R=301,L] flags.
#
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^yourdomain.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.yourdomain.com/$1 [L,R=301]
Redirect 301 /home http://www.yourdomain.com/
Redirect 301 /index.php http://www.yourdomain.com/
Redirect 301 /index.html http://www.yourdomain.com/
########## End - Custom redirects
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Laatst bewerkt 06 sep 2018 10:02 door Astrid.
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.886 seconden