Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Mijn contactformulier werkt plotseling niet meer
Mijn contactformulier werkt plotseling niet meer
22 aug 2018 08:40
Hey,
Ik zit met een probleem met een contactformulier. Ik kreeg plots een mailtje van de eigenaar van de website dat hij berichten kreeg
van klanten dat zijn contactformulier niet werkt. Het heeft altijd gewerkt, tot voor kort.
Zijn email werkt anders wel nog, dus het ligt echt specifiek aan het contactformulier.
Als ze een mail willen versturen ermee krijgen ze telkens volgend bericht:
'De mail() functie is gedeactiveerd, de mail kon niet verstuurd worden.'
Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt:
Het heeft altijd op PHP mail gestaan, ik heb het geprobeerd met SMTP en met verschillende instellingen,
maar allemaal tevergeefs. Ik heb eens gelezen dat het aan zijn ReCaptcha lag, heb deze ook proberen eens
uit te schakelen, maar ook dit hielp niet.
Ik heb de website geupgraded naar de nieuwe versie van joomla, ook dit helpt niet.
En anders zie ik niet dat er iets veranderd is aan de instellingen bij vroeger.
Dus ik ben eigenlijk ten einde raad, ik wil het echt oplossen voor hem, maar weet niet meer hoe...
Iemand misschien een idee?
Alvast bedankt
Groetjes
Ik zit met een probleem met een contactformulier. Ik kreeg plots een mailtje van de eigenaar van de website dat hij berichten kreeg
van klanten dat zijn contactformulier niet werkt. Het heeft altijd gewerkt, tot voor kort.
Zijn email werkt anders wel nog, dus het ligt echt specifiek aan het contactformulier.
Als ze een mail willen versturen ermee krijgen ze telkens volgend bericht:
'De mail() functie is gedeactiveerd, de mail kon niet verstuurd worden.'
Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt:
Het heeft altijd op PHP mail gestaan, ik heb het geprobeerd met SMTP en met verschillende instellingen,
maar allemaal tevergeefs. Ik heb eens gelezen dat het aan zijn ReCaptcha lag, heb deze ook proberen eens
uit te schakelen, maar ook dit hielp niet.
Ik heb de website geupgraded naar de nieuwe versie van joomla, ook dit helpt niet.
En anders zie ik niet dat er iets veranderd is aan de instellingen bij vroeger.
Dus ik ben eigenlijk ten einde raad, ik wil het echt oplossen voor hem, maar weet niet meer hoe...
Iemand misschien een idee?
Alvast bedankt
Groetjes
Discussie gesloten.
- Aiko
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
22 aug 2018 09:30
Namens het Joomla!NL team heet ik je hartelijk welkom op dit forum.
Gebruik je het standaard contactformulier of gebruik je hiervoor een externe extensie, en zo ja welke en is die ook up to date.
Gebruik je een mail-adres van de site (naam @ websitenaam.nl) of bijv. een gmail adres?
heeft de Hoster misschien iets gewijzigd?
Gebruik je het standaard contactformulier of gebruik je hiervoor een externe extensie, en zo ja welke en is die ook up to date.
Gebruik je een mail-adres van de site (naam @ websitenaam.nl) of bijv. een gmail adres?
heeft de Hoster misschien iets gewijzigd?
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
22 aug 2018 09:57
Hey Romke,
Ik gebruik het standaard contactformulier, dus die is waarschijnlijk up to date met het upgraden van de joomla versie?
Het emailadres is als de site met info@ vooraan. Dit emailadres zit niet onder het hostingpakket.
Ik doe de hosting van de website en ze hadden al ergens anders hun emailadres en dit heb ik dan zo ingegeven.
Ik heb ook niets aangepast aan de hosting.
Zou het verschil maken moest ik een extern contactformulier gebruiken?
Ik gebruik het standaard contactformulier, dus die is waarschijnlijk up to date met het upgraden van de joomla versie?
Het emailadres is als de site met info@ vooraan. Dit emailadres zit niet onder het hostingpakket.
Ik doe de hosting van de website en ze hadden al ergens anders hun emailadres en dit heb ik dan zo ingegeven.
Ik heb ook niets aangepast aan de hosting.
Zou het verschil maken moest ik een extern contactformulier gebruiken?
Discussie gesloten.
- Aiko
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
22 aug 2018 12:14
Kan je via algemene instellingen wel een test e-mail versturen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
22 aug 2018 17:22
Nee, dit lukt ook niet, hij geeft dezelfde foutmelding aan...
Discussie gesloten.
- Aiko
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
22 aug 2018 17:47
je schrijft:
Ik begrijp dat jij de host ben, dus ik vermoed dat er toch iets niet goed staat op hosting-/server niveau.
en toch geef je aan dat er een e-mail adres van het domeinnaam is.Dit emailadres zit niet onder het hostingpakket.
Ik begrijp dat jij de host ben, dus ik vermoed dat er toch iets niet goed staat op hosting-/server niveau.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
23 aug 2018 07:44
De eigenaars hebben de mail overgenomen van de vorige eigenaars van hun Bed&Breakfast.
Deze zit niet onder het hostingpakket, ik weet niet waaronder hun mail zit.
Maar het heeft altijd gewerkt en zij hebben niets aan de mail veranderd zoals ik niets aan de website of hosting...
Aangezien ook de testmail niet wil werken heeft het dan eigenlijk waarschijnlijk niets met het contactformulier te maken?
Deze zit niet onder het hostingpakket, ik weet niet waaronder hun mail zit.
Maar het heeft altijd gewerkt en zij hebben niets aan de mail veranderd zoals ik niets aan de website of hosting...
Aangezien ook de testmail niet wil werken heeft het dan eigenlijk waarschijnlijk niets met het contactformulier te maken?
Discussie gesloten.
- Aiko
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
23 aug 2018 08:43
Het heeft echt met de serverinstellingen te maken. Kort door de bocht oplossing: maak een e-mailadres aan bij het hostingpakket, gebruik dat als algemeen e-mailadres voor de site en eventueel het contactformulier en stel in het hostingpakket een forward in naar het originele e-mailadres.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
23 aug 2018 13:10
Ahzo, OK, dit zal ik eens proberen.
Ik laat het weten als het gelukt is, bedankt
Ik laat het weten als het gelukt is, bedankt
Discussie gesloten.
- Aiko
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
27 aug 2018 21:12
Hey,
Ik heb geprobeerd met het emailadres in het hostingpakket en een forward er naar toe.
Ik heb de emailadressen in joomla aangepast, maar ik krijg nog altijd dezelfde melding.
Ik heb dan eens geprobeerd met SMTP, ik heb de gegevens ingegeven die ik kreeg bij het maken van de mailbox.
Maar dan gaf hij een SMTP-error melding, iets die linkte naar de PHPmailer die niet klopte ofzo...
Zou het mss ook aan de PHPmailer kunnen liggen?
Ik heb geprobeerd met het emailadres in het hostingpakket en een forward er naar toe.
Ik heb de emailadressen in joomla aangepast, maar ik krijg nog altijd dezelfde melding.
Ik heb dan eens geprobeerd met SMTP, ik heb de gegevens ingegeven die ik kreeg bij het maken van de mailbox.
Maar dan gaf hij een SMTP-error melding, iets die linkte naar de PHPmailer die niet klopte ofzo...
Zou het mss ook aan de PHPmailer kunnen liggen?
Discussie gesloten.
- Aiko
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
27 aug 2018 22:01 - 27 aug 2018 22:01
Het lijkt er op dat je in de DNS-instellingen van het hostingpakket voor de e-mail geen gebruik maakt van de mailfunctie van het hostingpakket zelf.
Ik vermoed dat er een koppeling is gelegd met bijvoorbeeld Office365.
Romke gaf al aan dat hij dacht dat jij zelf de hoster bent. Klopt dat?
In dat geval heb je de rechten om te controleren of de DNS-instellingen nvoor dit account afwijken van die van een ander account op de server.\En waar dat anders is, dus eerst terugzetten naar de default instellingen die horen bij jouw hosting.
Ik vermoed dat er een koppeling is gelegd met bijvoorbeeld Office365.
Romke gaf al aan dat hij dacht dat jij zelf de hoster bent. Klopt dat?
In dat geval heb je de rechten om te controleren of de DNS-instellingen nvoor dit account afwijken van die van een ander account op de server.\En waar dat anders is, dus eerst terugzetten naar de default instellingen die horen bij jouw hosting.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Laatst bewerkt 27 aug 2018 22:01 door WoodyF4u.
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
28 aug 2018 08:29 - 28 aug 2018 09:01
Heeft volgende melding betrekking op wat je bedoelt:
Edit Romke: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
'Uw domeinnaam gebruikt onze nameservers (nog) niet
U kunt echter wel al de DNS-records voorbereiden alvorens de huidige nameservers aan te passen naar onze nameservers, deze instellingen zullen pas werken éénmaal u effectief overgeschakeld bent op onze nameservers.'
Edit Romke: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 28 aug 2018 09:01 door Romke.
Discussie gesloten.
- Aiko
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.875 seconden