Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Categorieblog weergave
Categorieblog weergave
03 feb 2017 13:28
Hallo,
Ik heb een vraag over de weergave van een categorieblog. Van wat ik begrijp is deze weergave altijd gekoppeld aan je menu item, maar wat ik graag zou willen is het volgende:
1 pagina met overzicht verschillende productcategorieën, zie Overzicht
Wanneer ik nu op 1 van de categorieën klik, dan zou ik graag naar een nieuw categorieoverzicht willen gaan met de diverse producten in die categorie zoals deze link: sub categorie
Vanuit het menu werkt dit prima, het zou mij al helpen wanneer ik de titel link van de verschillende productcategorieën zou kunnen aanpassen naar de link met de subcategorieën en dat deze niet langer naar het artikel linkt. Ik hoop eigenlijk dat dit eenvoudig is op te lossen zonder gebruik te maken van een webshop extensie (catalogus).
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb een vraag over de weergave van een categorieblog. Van wat ik begrijp is deze weergave altijd gekoppeld aan je menu item, maar wat ik graag zou willen is het volgende:
1 pagina met overzicht verschillende productcategorieën, zie Overzicht
Wanneer ik nu op 1 van de categorieën klik, dan zou ik graag naar een nieuw categorieoverzicht willen gaan met de diverse producten in die categorie zoals deze link: sub categorie
Vanuit het menu werkt dit prima, het zou mij al helpen wanneer ik de titel link van de verschillende productcategorieën zou kunnen aanpassen naar de link met de subcategorieën en dat deze niet langer naar het artikel linkt. Ik hoop eigenlijk dat dit eenvoudig is op te lossen zonder gebruik te maken van een webshop extensie (catalogus).
Alvast bedankt voor het meedenken!
Discussie gesloten.
- Goossens
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
Categorieblog weergave
03 feb 2017 15:54 - 03 feb 2017 15:54
Namens het Joomla!NL team heet ik je hartelijk welkom op dit forum.
Je hebt volgens mij nu in je artikel "overzicht" de zgn lees meer opgenomen.
Hiermee open je het volledige artikel.
je zou volgens mij dan niet de lees meer moeten opnemen maar een handmatige link (met tekst "lees meer"),
die je verwijst naar een menu-item dat je ingesteld hebt als categorieblog voor die categorie.
Eventueel zou je die menu-items kunnen opnemen in een "verborgen menu".
Je hebt volgens mij nu in je artikel "overzicht" de zgn lees meer opgenomen.
Hiermee open je het volledige artikel.
je zou volgens mij dan niet de lees meer moeten opnemen maar een handmatige link (met tekst "lees meer"),
die je verwijst naar een menu-item dat je ingesteld hebt als categorieblog voor die categorie.
Eventueel zou je die menu-items kunnen opnemen in een "verborgen menu".
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Laatst bewerkt 03 feb 2017 15:54 door Romke.
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
Categorieblog weergave
03 feb 2017 18:10
Probleem waar ik nu tegenaan loop is dat bij de blogweergave de titel linkt naar een artikel die alleen voor de weergave wordt gebruikt en ik graag de onderste titel zou willen gebruiken omdat deze linkt naar het volgende menu-item. Zie
ex-change-it.nl/index.php/producten/meet-en-regeltechniek
en dan het kopje temperatuur en procesregelaars.
Alvast dank!
Alvast dank!
Discussie gesloten.
- Goossens
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
Categorieblog weergave
03 feb 2017 18:46
Even voor mijn duidelijkheid.
je hebt nu hoofdmenu item Producten. Ik zie dat dit een (categorie)blog is.
Je submenu-items zijn de productgroepen.
meet- regeltechniek zie ik is ook een categorie-blog
Vervolgens wil je dus via de "lees meer", of zoals je bij temperatuur- en procesregelaars
hebt gedaan omgezet naar deze tekst en gelinkt naar het sub-submenu item temp-procesregelaars
Ook dit is volgens mij een categorie-blog. Echter ik zie maar 1 item. Klopt dat? heb je al meer artikelen/items
aangemaakt binnen deze categorie?
Dit lijkt mij een omslachtige en dubbele indeling. Is veel doorklikken en iets waar een bezoeker volgens mij
een hekel aan heeft is veel doorklikken.
Waarom maak je van je Hoofdmenu item niet een menu-type scheidingsteken (of externe url #)
En ook je submenu's (productgroepen) zou ik van het menu-type scheidingsteken of externe url (#) maken.
Van je derde niveau dan het categorie blog maken van de sub-productgroepen.
Nu weet ik niet om hoeveel producten het uiteindelijk totaal gaat, maar vraag mij toch af of het niet
handiger is om e.e.a. via een webshop-extensie in catalogusmode te doen, maar goed dat gaf je aan liever niet te willen doen.
Bovenstaande is even veel experimenteren, hoe e.e.a. werkt, en vindt het wel een beetje lastig om het je goed uit te leggen.
je hebt nu hoofdmenu item Producten. Ik zie dat dit een (categorie)blog is.
Je submenu-items zijn de productgroepen.
meet- regeltechniek zie ik is ook een categorie-blog
Vervolgens wil je dus via de "lees meer", of zoals je bij temperatuur- en procesregelaars
hebt gedaan omgezet naar deze tekst en gelinkt naar het sub-submenu item temp-procesregelaars
Ook dit is volgens mij een categorie-blog. Echter ik zie maar 1 item. Klopt dat? heb je al meer artikelen/items
aangemaakt binnen deze categorie?
Dit lijkt mij een omslachtige en dubbele indeling. Is veel doorklikken en iets waar een bezoeker volgens mij
een hekel aan heeft is veel doorklikken.
Waarom maak je van je Hoofdmenu item niet een menu-type scheidingsteken (of externe url #)
En ook je submenu's (productgroepen) zou ik van het menu-type scheidingsteken of externe url (#) maken.
Van je derde niveau dan het categorie blog maken van de sub-productgroepen.
Nu weet ik niet om hoeveel producten het uiteindelijk totaal gaat, maar vraag mij toch af of het niet
handiger is om e.e.a. via een webshop-extensie in catalogusmode te doen, maar goed dat gaf je aan liever niet te willen doen.
Bovenstaande is even veel experimenteren, hoe e.e.a. werkt, en vindt het wel een beetje lastig om het je goed uit te leggen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
Categorieblog weergave
03 feb 2017 18:56
Bedankt voor het antwoord, heb je een suggestie voor een webshop catalogus extensie die dit zou kunnen?
Discussie gesloten.
- Goossens
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
Categorieblog weergave
03 feb 2017 19:00
Zelf heb ik totaal geen ervaringen met webshops, maar de bekendste zijn Virtuemart en Hikashop.
Verder zijn er nog Joomshopping, Mijoshop en Redshop.
Verder zijn er nog Joomshopping, Mijoshop en Redshop.
Groeten, Romke
sluiten
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.792 seconden