Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Xampp - Oproepen localhost/mapnaam geeft alleen wit scherm
Xampp - Oproepen localhost/mapnaam geeft alleen wit scherm
04 jan 2017 12:16
Ik had een website gebouwd in Xampp 5.6.28. Deze wilde ik overplaatsen naar een nieuwe Xampp versie.
Xampp versie 7.0.13 met php 7.0.13 geinstalleerd. Zowel Apache als MySQL draaien met administrator rechten perfect en worden met groen geaccentueerd.
Database in phpmyadmin aangemaakt.
Database vanuit desite binnen de oude xampp versie geexporteerd en geimporteerd in de nieuwe versie.
Ivm een eerste foutmelding mbt tot de grootte van het bestand in phpmyadmin heb ik deze gezipt tot een kleiner bestand.
De foutmelding had te maken met de max_execution_time. Deze heb ik in php.ini aangepast samen met de max_input_time, memory_limit, upload_max_filesize en post_max_size. Daarnaast heb ik in de phpMyAdmin map in libraries/config.default.php de regel: "$cfg = ;" op 0 gezet.
Hierna Xampp met phpMyAdmin opnieuw gestart, waarbij alles goed verliep, en de geexporteerde en gezipte database is geimporteerd.
Nadat dit was gebeurd, heb ik xampp weer opnieuw opgestart en dat ging weer allemaal goed.
Bij het oproepen in de browser van localhost verschijnt een Xampp pagina. Ook akkoord.
Vervolgens in de browser, localhost/mapnaam ingetikt en toen ging het mis. Alleen een wit scherm.
Naderhand nog een keer met 127.0.0.1/mapnaam geprobeerd en ook dit had geen resultaat.
Raak gezocht , maar kan hier geen oplossing voor vinden. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
Xampp versie 7.0.13 met php 7.0.13 geinstalleerd. Zowel Apache als MySQL draaien met administrator rechten perfect en worden met groen geaccentueerd.
Database in phpmyadmin aangemaakt.
Database vanuit desite binnen de oude xampp versie geexporteerd en geimporteerd in de nieuwe versie.
Ivm een eerste foutmelding mbt tot de grootte van het bestand in phpmyadmin heb ik deze gezipt tot een kleiner bestand.
De foutmelding had te maken met de max_execution_time. Deze heb ik in php.ini aangepast samen met de max_input_time, memory_limit, upload_max_filesize en post_max_size. Daarnaast heb ik in de phpMyAdmin map in libraries/config.default.php de regel: "$cfg = ;" op 0 gezet.
Hierna Xampp met phpMyAdmin opnieuw gestart, waarbij alles goed verliep, en de geexporteerde en gezipte database is geimporteerd.
Nadat dit was gebeurd, heb ik xampp weer opnieuw opgestart en dat ging weer allemaal goed.
Bij het oproepen in de browser van localhost verschijnt een Xampp pagina. Ook akkoord.
Vervolgens in de browser, localhost/mapnaam ingetikt en toen ging het mis. Alleen een wit scherm.
Naderhand nog een keer met 127.0.0.1/mapnaam geprobeerd en ook dit had geen resultaat.
Raak gezocht , maar kan hier geen oplossing voor vinden. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
Discussie gesloten.
- jcsmit
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
04 jan 2017 13:13
Een wit scherm duidt meestal op een PHP-conflict.
Zet de error reporting op development in je configuration.php en kijk eens of je een foutmelding in beeld krijgt.
Zet de error reporting op development in je configuration.php en kijk eens of je een foutmelding in beeld krijgt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
04 jan 2017 13:56 - 04 jan 2017 14:00
Dank WoodyF4u voor de reactie. Het onderstaande melding krijg ik bij het wijzigen van de configuration.php. Eerlijk gezegd zegt het mij niets.
Edit Jelle: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Fatal error: Cannot use Joomla\String\String as String because 'String' is a special class name in Q:\xampp\htdocs\joomla34zwib\libraries\vendor\joomla\registry\src\Format\Json.php on line 12
Warning: session_write_close(): Failed to write session data (user). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (Q:\xampp\tmp) in Q:\xampp\htdocs\joomla34zwib\libraries\joomla\session\session.php on line 830
Edit Jelle: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 04 jan 2017 14:00 door Jelle.
Discussie gesloten.
- jcsmit
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
04 jan 2017 14:06
Sorry Jelle. Ik zal er op letten!
Discussie gesloten.
- jcsmit
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
04 jan 2017 14:06
Welke Joomla versie probeer je te verplaatsen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
04 jan 2017 14:16
Dag Astrid. De joomla versie is volgens mij 3.6.5. Door al het gehannes ben ik even kwijt of ik de versie nu had geupdated voor de installatie van de nieuwe Xampp versie. Zit er verschil in het verplaatsen van de versies 3.6.4 of 3.6.5?
Discussie gesloten.
- jcsmit
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
04 jan 2017 14:28
Heel vreemd. Die eerste melding (Fatal error) duidt er namelijk meestal op dat je een versie onder 3.5.0 gebruikt in combinatie met PHP 7. Snelste is om even een nieuwe map in htdocs aan te maken en daar een kale joomla installatie in te zetten. Dan weet je in ieder geval of je xampp correct functioneert.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
04 jan 2017 14:35
Gaan we doen. Je hoort van mij!
Discussie gesloten.
- jcsmit
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
04 jan 2017 16:06
Dag Astrid. Ik heb de laatste Joomlaversie 3.6.5 geïnstalleerd in een nieuwe htdocs onder de laatste versie van Xampp. De oude htdocs heb ik in naam gewijzigd.
Nieuwe database aangemaakt met een nieuwe prefix. Bij het oproepen in de browser staat nu een nieuwe joomla basissite en er staat een nieuwe backend. Volgens mij loopt dit allemaal goed.
Nieuwe database aangemaakt met een nieuwe prefix. Bij het oproepen in de browser staat nu een nieuwe joomla basissite en er staat een nieuwe backend. Volgens mij loopt dit allemaal goed.
Discussie gesloten.
- jcsmit
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
04 jan 2017 16:23
Dan vermoed ik dat er een extensie dwars ligt in je originele site, maar dat is echt een gok.

Ik begrijp het hernoemen van htdocs niet. Je maakt normaal gesproken per site een map aan onder htdocs

Ik begrijp het hernoemen van htdocs niet. Je maakt normaal gesproken per site een map aan onder htdocs

Groetjes, Astrid
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
04 jan 2017 16:28
Klopt wat je zegt met de htdocs. Ik had deze al gemaakt en was al een eindje op weg voordat het tot me doordrong dat het niet noodzakelijk was. Ik ga verder zoeken bij de extensies. Mocht ik er toch niet uitkomen, dan meld ik me nog een keer. Dank voor zover!
Discussie gesloten.
- jcsmit
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
06 jan 2017 16:32
Astrid, Ik ben er niet uitgekomen en heb daarom maar een nieuwe xampp (5.6.28) geïnstalleerd. Waarschijnlijk een php probleem want nu loopt het wel weer. Dank voor het meedenken!
Discussie gesloten.
- jcsmit
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 1.087 seconden