Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost 2 websites, 1 database
2 websites, 1 database
17 okt 2015 01:20 - 17 okt 2015 01:22
www.place2chat.com
www.place2chat.be
joomla 3.4.4
Hallo, ik denk dat ik een stommiteit heb uitgehaald. Ik heb een nieuwe website gebouwd in 1 map en die op 2 plekken live gezet. Zie url's hierboven. Nou merkte ik dat als ik op de ene site iets aan paste dat dat ook op de andere site was aangepast. Na uren zoeken kwam ik er achter dat beide sites de zelfde database hebben. Ik heb echter wel voor iedere site een eigen database dus in joomla syteem/algemene instellingen/server heb ik van de .be website de gegevens van die database ingevoerd. Hij zegt echter, kan niet verbinden met de database. Is er iemand die me kan helpen of.....kan ik opnieuw gaan beginnen?
Met vriendelijke groet, Herman.
www.place2chat.be
joomla 3.4.4
Hallo, ik denk dat ik een stommiteit heb uitgehaald. Ik heb een nieuwe website gebouwd in 1 map en die op 2 plekken live gezet. Zie url's hierboven. Nou merkte ik dat als ik op de ene site iets aan paste dat dat ook op de andere site was aangepast. Na uren zoeken kwam ik er achter dat beide sites de zelfde database hebben. Ik heb echter wel voor iedere site een eigen database dus in joomla syteem/algemene instellingen/server heb ik van de .be website de gegevens van die database ingevoerd. Hij zegt echter, kan niet verbinden met de database. Is er iemand die me kan helpen of.....kan ik opnieuw gaan beginnen?
Laatst bewerkt 17 okt 2015 01:22 door HeRiNo.
Discussie gesloten.
- HeRiNo
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
2 websites, 1 database
17 okt 2015 08:58 - 17 okt 2015 09:03
Kan het zijn dat je voor die database van de be site ook een andere database gebruikersnaam met bijbehorend wachtwoord hebt aangemaakt? Als dat zo is, dan moet je namelijk in configuration.php ook het wachtwoord aanpassen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Laatst bewerkt 17 okt 2015 09:03 door Juliank92. Reden: typo
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
2 websites, 1 database
17 okt 2015 10:24
Goede morgen Astrid,
hartelijk dank voor je reactie. Ik heb de gegevens ook aangepast in configuration.php en toen accepteerde Joomla alles wel maar, toen deed de bijbehorende website het niet meer. Ik heb nu dus alles weer even terug veranderd. Ik hoop dat je ook weet waarom als het is aangepast m'n website niet meer werkt.
hartelijk dank voor je reactie. Ik heb de gegevens ook aangepast in configuration.php en toen accepteerde Joomla alles wel maar, toen deed de bijbehorende website het niet meer. Ik heb nu dus alles weer even terug veranderd. Ik hoop dat je ook weet waarom als het is aangepast m'n website niet meer werkt.
Discussie gesloten.
- HeRiNo
-
Heeft onderwerp gestart
-
2 websites, 1 database
17 okt 2015 20:02
Snelste methode is denk ik om de .be helemaal leeg te maken (ook de database) en met Akeeba een backup te maken van de .com en die met kickstart te restoren op .be. Let dan wel op dat je de juiste databasegegevens invoert.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
2 websites, 1 database
17 okt 2015 21:18
Hallo Astrid,
ik had nog nooit wat gedaan met akeebe. Heb het geinstalleerd en een backup van .com gemaakt. Dan kon ik transfer backup doen naar de site .be maar die lukt niet. Reden die aangegeven werd, te weinig disk ruimte of firewall. Nou diskruimte is er meer dan genoeg en de firewal CSF had ik hiervoor uit gezet. Er stond bij de melding dat het nu manual moest. Maar ik kan nergens in akeeba iets vinden over handmatig restoren. Weet je dat misschien ook?
ik had nog nooit wat gedaan met akeebe. Heb het geinstalleerd en een backup van .com gemaakt. Dan kon ik transfer backup doen naar de site .be maar die lukt niet. Reden die aangegeven werd, te weinig disk ruimte of firewall. Nou diskruimte is er meer dan genoeg en de firewal CSF had ik hiervoor uit gezet. Er stond bij de melding dat het nu manual moest. Maar ik kan nergens in akeeba iets vinden over handmatig restoren. Weet je dat misschien ook?
Discussie gesloten.
- HeRiNo
-
Heeft onderwerp gestart
-
Tijd voor maken pagina: 1.303 seconden