Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Microsoft Edge
Microsoft Edge
12 sep 2015 12:44
Tot nu toe is het advies geweest om de webbrowser Firefox te gebruiken voor Joomla! en geen MSIE.
Is er ervaring met het gebruik van de webbrowser MS Edge voor Joomla!.
Is hiervoor een advies uitgebracht?
Discussie gesloten.
- Albertjz
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Microsoft Edge
12 sep 2015 13:00
Hoi Albert,
Als een website goed gebouwd is, dan werkt hij correct met alle browsers.
De werking van het CMS Joomla staat los van de browser die je gebruikt.
De gebruikte code in de output van het CMS, dus de HTML, CSS en andere scripts bepalen of een site wel of niet goed in een browser weergegeven wordt. Is dat niet het geval, dan is de door je gebruikte code voor de output dus niet juist voor de betreffende browser.
Als een website goed gebouwd is, dan werkt hij correct met alle browsers.
De werking van het CMS Joomla staat los van de browser die je gebruikt.
De gebruikte code in de output van het CMS, dus de HTML, CSS en andere scripts bepalen of een site wel of niet goed in een browser weergegeven wordt. Is dat niet het geval, dan is de door je gebruikte code voor de output dus niet juist voor de betreffende browser.
Discussie gesloten.
- Otto
-
- Nieuw op Joomla!NL
-
Microsoft Edge
12 sep 2015 18:29
Ter aanvulling op de reactie van Otto:
Het is belangrijk om regelmatig je website te testen in verschillende browsers.
En dan in ieder geval de meest gebruikte;
IE11
Chrome
Firefox
Safari
en dan dus sinds kort nu ook Edge.
Als je ziet dat je site het goed doet in al die browsers, dan heb je een goed gebouwd template.
Firefox wordt vaak aangeraden omdat er een grote hoeveelheid addons voor beschikbaar zijn die je als webbouwer het leven makkelijker maken, zoals Firebug, kleurenpipet, PHP-code controle, enz.
Ondertussen zijn die extra's er ook voor bijvoorbeeld Chrome.
Het is belangrijk om regelmatig je website te testen in verschillende browsers.
En dan in ieder geval de meest gebruikte;
IE11
Chrome
Firefox
Safari
en dan dus sinds kort nu ook Edge.
Als je ziet dat je site het goed doet in al die browsers, dan heb je een goed gebouwd template.
Firefox wordt vaak aangeraden omdat er een grote hoeveelheid addons voor beschikbaar zijn die je als webbouwer het leven makkelijker maken, zoals Firebug, kleurenpipet, PHP-code controle, enz.
Ondertussen zijn die extra's er ook voor bijvoorbeeld Chrome.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Microsoft Edge
12 sep 2015 19:48 - 12 sep 2015 19:49Hallo,Albertjz schreef : Tot nu toe is het advies geweest om de webbrowser Firefox te gebruiken voor Joomla! en geen MSIE.
Waar haal je deze informatie vandaan?
Ik neem dus aan dat jij bedoelt welke browser je moet gebruiken om met joomla te werken ( backend )
Dit is persoonlijk namelijk, de één gebruikt bijvoorbeeld Firefox en de andere IE of Chrome. En nu ook Edge.

Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Laatst bewerkt 12 sep 2015 19:49 door Jelle.
Discussie gesloten.
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Microsoft Edge
13 sep 2015 18:38
Jelle en andere forumbezoekers,
Inderdaad heb ik met mijn vraag nimmer het downloaden van de site aan de voorkant, aan de publieke kant, bedoeld, maar het werken aan de achterkant van een website met Joomla!.
Dat je een site aan de voorkant met meerdere browsers moet testen, is duidelijk en ook mijn praktijk.
Mijn vraag betrof echter het bouwen van een website aan de achterkant. Het advies om gebruik te maken van Firefox heb ik thans nergens meer zwart op wit staan, maar ik meen dit destijds in een forum gelezen te hebben. Vanwege dat advies destijds ben ik voor het bouwen van Joomla-websites geheel overgegaan naar Firefox.
Kortom, wordt bij problemen met het bouwen van websites in Joomla! een dergelijk advies nog gegeven?
Inderdaad heb ik met mijn vraag nimmer het downloaden van de site aan de voorkant, aan de publieke kant, bedoeld, maar het werken aan de achterkant van een website met Joomla!.
Dat je een site aan de voorkant met meerdere browsers moet testen, is duidelijk en ook mijn praktijk.
Mijn vraag betrof echter het bouwen van een website aan de achterkant. Het advies om gebruik te maken van Firefox heb ik thans nergens meer zwart op wit staan, maar ik meen dit destijds in een forum gelezen te hebben. Vanwege dat advies destijds ben ik voor het bouwen van Joomla-websites geheel overgegaan naar Firefox.
Kortom, wordt bij problemen met het bouwen van websites in Joomla! een dergelijk advies nog gegeven?
Discussie gesloten.
- Albertjz
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Microsoft Edge
13 sep 2015 18:48
Dat advies is nooit gegeven. Joomla werkt in principe met elke browser. Enige advies dat misschien ooit gegeven is, is om een andere browser (bijvoorbeeld Firefox) te gebruiken om uit te sluiten dat een probleem door de browser veroorzaakt wordt. Maar dat hoeft dan niet per definitie de browser te zijn, maar kan ook veroorzaakt worden door browseraddons of door instellingen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.721 seconden