Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Menu items publiek getoond, niet aan geregistreerde

Menu items publiek getoond, niet aan geregistreerde

15 aug 2015 12:29
Allen
Waarschijnlijk een eenvoudig op te lossen probleem, maar vind het niet direct zelf.
Ik heb een hoofdmenu met verschillende items. Die worden netjes getoond op de website. Deze staan als 'publiek'.
Wanneer je inlogt, staat er enkel in het menu 'Profiel'. Al de rest wordt niet getoond.
Er zijn een aantal menu-artikelen die op 'geregistreerd' staan, en deze worden hier ook niet getoond.

Kan iemand helpen ?

Groeten
Diederik D'Hert
Discussie gesloten.
  • diedhert
  • diedhert's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

15 aug 2015 17:57
Staan die items in je hoofdmenu of in een apart menu? Als ze in een apart menu staan heb je dan wel een module gemaakt voor dat menu? Heb je zelf iets aangepast aan de ACL?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

16 aug 2015 10:38
De items staan in het hoofdmenu.

Als ik naar Menu's ga, stonden er Hoofdmenu (menutype mainmenu) en Gebruikersmenu (menutype usermenu).

Ik heb items toegevoegd in het Hoofdmenu. Alle items hebben daar nu als 'Toegang' 'Publiek'. Als ik echter de toegang van een van de items verander (-->geregistreerd) dan wordt dit niet getoond als je niet ingelogd bent (wat normaal is).

Als ik dan inlog, wordt er enkel 'Profiel' getoond (een item van het gebruikersmenu).
Het item van het hoofdmenu dat toegang geregistreerd toegewezen kreeg, wordt hier niet getoond. Ook de andere items van het hoofdmenu (met toegang publiek), worden hier niet getoond.

Als ik aan het gebruikersmenu items toevoeg met toegang geregistreerd, worden die hier (na inloggen) allemaal netjes getoond.
Als ik echter aan datzelfde menu 1 item toevoeg met als status 'Publiek', en ik log uit, dan wordt geen enkel item van het Hoofdmenu getoond. Enkel de items van het gebruikersmenu met toegang publiek staan hier.

Ik raak er dus niet echt meer aan uit.
Ik kan er wel 'omheen' door in het hoofdmenu die items te zetten die getoond worden als je niet ingelogd bent, en in het gebruikersmenu alle items eens ingelogd (maar dan moet ik sommige items dubbel maken, eens voor elk menu). Maar dit is niet de 'goede oplossing' naar mijn aanvoelen.
Discussie gesloten.
  • diedhert

16 aug 2015 11:23
Dus als ik je verhaal goed begrijp werkt je gebruikersmenu wel zoals verwacht?
Misschien je hoofdmenu een keer opnieuw aanmaken? Ik kan zo geen instelling bedenken waardoor het ene menu wel werkt en het andere niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

16 aug 2015 11:39 - 17 aug 2015 13:31
Wel, ik heb nu twee menu's: het hoofdmenu gebruik ik voor de voorpagina (als je niet ingelogd bent), het gebruikersmenu voor wanneer je ingelogd bent.
Maar om de een of andere redenen wordt het hoofdmenu niet getoond eens ingelogd. Ik probeer eens het hoofdmenu opnieuw te maken zoals je suggereerde, want daar blijkt toch iets niet naar behoren te werken (tenzij een hoofdmenu iets is dat je niet zomaar moet gebruiken om een menu te bouwen).

[strike]Wat mij betreft mag dit draadje dicht, aangezien ik het probleem heb 'omzeild'. [/strike]
Edit Jelle.D: Op verzoek van TS draadje weer geopend.

Dank voor de raad en suggesties.
Diederik
Laatst bewerkt 17 aug 2015 13:31 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • diedhert

25 aug 2015 10:53
Allen

Ik heb de oplossing gevonden.
Het probleem zat hem in de locatie van het menu. Oorspronkelijk waren de menu's bovenaan geplaatst (top).
Toen ik de menu's een andere plaats gaf (in plaats van bovenaan, aan de zijkant), werkt alles wel.
Waarschijnlijk was er simpelweg bovenaan onvoldoende plaats om alle menu-items te tonen, en was het hoofdmenu zodanig naar boven geschoven dat het 'verborgen' zat en niet werd getoond.

Vriendelijke groeten
Diederik D'Hert
Discussie gesloten.
  • diedhert
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.133 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie