Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Diverse artikelen verkeerde categorie??

30 jan 2017 20:03 - 30 jan 2017 20:09
Ik begrijp iets niet.

Ik heb een artikel aangemaakt Amerikaanse ruimtevliegtuig X-37B, wat onder de opzet van de volgende categorie Nieuws over Ruimtevaart is geplaatst

Categorie opstelling

Entertainment = (dus een hoofd categorie)
- Nieuws over Ruimtevaart (is een sub-categorie van Entertainment.)

Ik voeg een sitemap scan uit, en daar staat ineens het volgende

/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/101-amerikaanse-ruimtevliegtuig-x-37b

Dus de website domeinnaam > categorie > artikel

Wat heeft de categorie /massale-diersterfte/ ineens te maken met een totaal ander onderwerp zoals categorie

Iets verder in de scan voor de sitemap staat nogmaals het volgende

/het-zonnestelsel/21-nieuws-over-ruimtevaart/101-amerikaanse-ruimtevliegtuig-x-37b

Deze staat wel goed

het-zonnestelsel/21-nieuws-over-ruimtevaart/101-amerikaanse-ruimtevliegtuig-x-37b

Dus de website domeinnaam > categorie (nieuws-over-ruimtevaart) > artikel (101-amerikaanse-ruimtevliegtuig-x-37b)

Goed ik keek eens verder onder de categorie /massale-diersterfte/ en de volgende artikelen die helemaal niet zijn toegewezen aan die categorie /massale-diersterfte/

/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/101-amerikaanse-ruimtevliegtuig-x-37b
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/102-cia-en-fbi-aangeklaagd-door-turkije
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/105-de-wereld-zal-eindigen-wanneer-polen-omdraaien
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/111-oorlog-vladimir-poetin-rusland
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/113-zorgen-over-nibiru-planeet-x-update
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/123-rusland-wil-geen-nieuwe-koude-oorlog-met-het-westen
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/126-de-perfecte-hoax-moordaanslag-jo-cox
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/145-geert-wilders-laat-de-regering-klappen
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/152-zweden-op-hoog-terror-alert-voor-de-eerste-keer
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/168-recente-aardbeving-indonesie
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/180-bio-zandfilter-zelf-maken-als-consumptie-drinkwater
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/196-hoe-om-auroras-te-fotograferen-ii
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/26-nasa-agenda-week-overzicht
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/282-yellowstone-supervulkaan-tikkende-tijdbom-geworden
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/294-noord-korea-schiet-raket-vanaf-onderzeeer
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/296-vandaag-staan-we-2-minuten-stil
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/310-meteoor-activiteit-vooruitzichten-voor-september
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/313-meer-dan-40-van-amerika-s-honingbijen-overleed-vorig-jaar
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/329-griekse-eilanden-de-immigranten-in-onze-huizen
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/329-griekse-eilanden-de-immigranten-in-onze-huizen?lang=nl-NL
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/357-de-kruidenier-is-weer-terug
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/357-de-kruidenier-is-weer-terug?lang=nl-NL
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/38-ernstige-ontwikkeling-in-syrie-rusland-us
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/385-besparen-op-energieverbruik-in-huis
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/385-besparen-op-energieverbruik-in-huis?lang=nl-NL
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/393-aurora-school
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/393-aurora-school?lang=nl-NL
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/57-radio-live-uitzendingen
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/57-radio-live-uitzendingen?lang=nl-NL
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/60-recente-aardbevingen-cair-macedoni
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/68-verontrustend-massale-dierensterfte-2016
/12-nieuws-feiten/massale-diersterfte/79-albedo

Waarom zet hij diverse artikelen zoals hierboven staan, in een verkeerder categorie??"????

Nu kan ik alles nog aanpassen wat wellicht ik totaal verkeerd heb gedaan, gezien dat ik momenteel bezig ben met de redirect verwijzingen.
Laatst bewerkt 30 jan 2017 20:09 door Klaas01.
Discussie gesloten.
  • Klaas01
  • Klaas01's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

30 jan 2017 20:30
Jammer dat de foto's niet in het topic zelf geplaatst kunnen worden.

De eerste foto, is de categorie opstelling van (Het zonnestelsel) de hoofd categorie, met daaronder toegevoegd de sub-categorieen.

De tweede foto is de hoofd categorie Nieuws - Feiten,, met daaronder toegevoegd de sub-categorieen.

Dit is dan ook de reden dat ik echt even iets niet begrijp van de indeling waarom diverse artikelen onder verkeerde categorie staan. Ik heb dubbel gecontroleerd of de des betreffende artikelen daadwerkelijk onder de juiste categorie zijn ingesteld en dat zijn ze allemaal.

Wat doe ik fout, of waar gaat dit fout in joomla of wellicht de Aimy SItemap pro versie
Discussie gesloten.
  • Klaas01
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

30 jan 2017 20:54
:off:

Jammer dat de foto's niet in het topic zelf geplaatst kunnen worden.

Dat kan wel. ( Lees de help sectie van ons forum)

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

:back:
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

31 jan 2017 14:16 - 31 jan 2017 14:18
Kijk eens hoe een categorie-lijst met artikelen in een menu moet worden opgenomen.
Klik hier.
Groeten, Jelle
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Laatst bewerkt 31 jan 2017 14:18 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

31 jan 2017 15:18
Dank je wel Jelle, voor de reactie waar ik direct mee aan de gang ben gegaan.

Dit kwam ik tegen in alle hoofdmenu's

Home staat op speciale artikelen

Entertainment staat op individueel artikel (hoofdmenu)
- Livestream aanbod staat op individueel artikel (Sub van hoofdmenu Entertainment)
- Nieuws - Feiten Radio//tv individueel artikel (Sub van hoofdmenu Entertainment)

Informatie staat op individueel artikel (hoofdmenu) (hoofdmenu)
- Nieuws - Feiten Beleid staat op individueel artikel (Sub van hoofdmenu Informatie)
- Contact met de redactie contact pagina (is een mail programma) (Sub van hoofdmenu Informatie)

Niets staat op blogslijst of iets dergelijk wat te maken zou hebben met blog. Alles stata dus op individueel artikel, dat was juist de reden dat ik er niets meer van begreep, dat waarom alles op andere plekken staat.
Discussie gesloten.
  • Klaas01
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

01 feb 2017 15:42
Jouw vraag-/probleem stelling gevolgd op de beide fora.

Onderstaand mijn vermoeden en toelichting.

Jouw menu-items (MENU-structuur):
Home: Blog speciale artikelen (featured) (9x37 = 333 artikelen)
Entertainment: ind. artikel
- livestreams aanboed: ind. artikel
- Nieuws-feiten radio/tv: ind. artikel
Het zonnestelsel: cat.blog
- Ruimte aarde algemeen: ind. artikel.

In eerdere afbeeldingen gaf je de CATEGORIE indeling (structuur) weer, dus die plaats ik gemakshalve hier niet en is uiteraard bekend bij je.

Voor met name het type site dat jij hebt (nieuws-site) is het mijn inziens van belang
dat je menustructuur zoveel mogelijk de categoriestructuur volgt. Kijkend namelijk naar je menu-indeling en categorie indeling zie
ik daar grote verschillen en ontbreekt bij mij enige logica). Denk daar nog meer eens goed over na!

Ik heb namelijk sterk het vermoeden dat heel veel van je artikelen niet gekoppeld zijn aan een (verborgen) menu middels blog
of lijstweergaven. En ik denk dat DAAR jouw probleem ligt.
Daarnaast zijn vermoed ik niet alle artikelen als speciaal aangemerkt (Nu hoeft dat op zich ook niet, doch dan dien je wel
bewust te zijn van de gevolgen eventueel hiervan (hoe en waar en wanneer de artikelen wel te tonen).

Zoals op andere forums ook al is aangegeven. De "links" of verwijzingen, zoals jij ze noemt, volgen in principe altijd de menustructuur.
Als jij dus artikelen niet gekoppeld hebt aan een menu-item (verborgen of niet) zijn het dus niet gekoppelde items.

Let wel ze zijn wel "gekoppeld" in of aan een categorie (en natuurlijk ga ik er gemakshalve ervan uit dat jij je artikelen
wel in de juiste categorie hebt gezet), maar dus niet aan een menu. Jij haalt de koppeling menu-categorie door elkaar, waardoor
je veel lezers op het verkeerde been zet.

M.a.w. de koppeling vanuit het of een menu ontbreekt en daar moet je het zoeken!

P.S. Kijk ook eens in je prullenbakken (menu / categorie / artikelen of daar mogelijk nog wat instaat, en zo ja leeg deze eens)
Groeten, Romke
Vragen uitsluitend via dit Forum
Discussie gesloten.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

01 feb 2017 16:25
Dan zal ik het nog simpeler maken.

Als ik een categorie aanmaak zoals massa-diersterfte moet ik als hoof categorie aanmaken en niet ergens anders onder plaatsen als een sub????

Met andere woorden je krijgt dus allemaal hoofd categorieën zonder een sub-categorie, dan zal dus alles wel op de juiste plaats staan.

Dan zal het veel makkelijker zijn, om vanuit een artikel de keuze te maken de hoofd categorie waar het onderwerp moet onder komen te staan. Het mag dan toch wel heel erg vreemd zijn, zoals in de eerste topic, de daar vernoemde nieuws items onder massa diersterfte of welke categorie dan ook komen te staan, en alle andere nieuws wel netjes onder in de juiste categorieën komen te staan.

Nog simpeler
ik maak twee artikelen

Maak een categorie bloemen & paarden
Ik maak twee artikelen, twee exact de zelfde artikelen alleen het enige verschil hierin is de titel
Ik verwijs beide artikelen naar categorie bloemen, ondanks wat het onderwerp van het artikel is.
Dan mag het toch wel heel erg vreemd zijn, dat 1 artikel ineens onder bloem komt te staan en de andere onder paarden.

Is het relevant dat er gebruik wordt gemaakt van twee fora's, als men zelf iets niet begrijpt waarom dan ook zelf op een andere forum kijken als daar iets over vermeld staat. En ook even voor de verduidelijking ik heb het alleen gehad over artikelen en Artikelen categorieën. en geen menu's
Discussie gesloten.
  • Klaas01
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

01 feb 2017 17:05
Sorry Klaas01,
Ik haak af.
Je blijft zaken maar door elkaar halen. Daarnaast moet ik je antwoorden altijd 2 of 3 keer lezen voordat ik begrijp wat je zegt.

Ik kan niet anders concluderen dat je zaken door elkaar haalt.
Als jij een artikel maakt en plaats onder categorie A, blijft die onder categorie A en niet onder B of onder Beide dat kan simpel weg niet.

De links die jij hier eerder hebt geplaatst waar haal JIJ die vandaan? Komen die uit die extensie van site-map. Of komen die uit de core-onderdeel verwijzingen?
Ik kan je dus absoluut niet volgen.
Ik geef je nog een advies.
Maak een test-omgeving en zorg er eens voor dat ALLE artikelen via een menu-item (blog, artikellijst, categorielijst) zijn gekoppeld. En kijk dan eens hoe die verwijzingen/linken, die je ons laat zien, er dan uitzien.

Voor nu wens ik je veel succes!
Groeten, Romke
Vragen uitsluitend via dit Forum
Discussie gesloten.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

01 feb 2017 17:43 - 01 feb 2017 17:46
Ik probeer het ook te begrijpen en op één of andere manier begrijp ik het niet, en of jullie begrijpen mij niet wat ik probeer duidelijk te maken waarvan ik het vermoeden heb dat er totaal iets verkeerd gaat.

Ik maak gebruik van Aimy Sitemap Pro, en van daaruit haal ik die informatie vandaan. En tot mijn verbazing zie ik een totaal ander beeld hoe ik mijn artikelen ingedeeld had onder de categorieën die ik eerder had aangemaakt. In die pdf die ik eerder heb toegevoegd toont dat aan, omdat ik exact weet welk onderwerp onder welk categorie geplaatst is.

zonder dat er maar iets geïnstalleerd en of ingesteld is en of dat en een menu is aangemaakt zoals Artikel categorieën, dan men eerst begint bijvoorbeeld een opstellingen te maken van categorieën.

En laten we gewoon het simpel houden twee hoofd categorieën met daar twee subs eronder.
Als je dan een artikel aanmaakt, kiest met de categorie waar je hem onder wilt hebben staan.
Alles is altijd goed gegaan zonder enige problemen op de test website, waar ik wel degelijk dit soort instellingen of opstellingen uit probeer.

Nu wordt ik in de war gebracht door diverse factoren.
a- Aimy sitemap pro uitkomst
b - Dat diverse artikelen net op de juiste categorie staan
c - en vele artikelen exact op de juiste categorie

Dan ga ik onderzoeken hoe kan dit, dat andere artikelen niet in de juiste categorie staan, dus ik ga naar artikelen en kijk na waaronder ik dat artikel heb geplaatst. Dan blijkt dat het artikel wel degelijk onder de juiste categorie te staan. maar niet in de sitemap.

Dus ik dacht, ik laat me niet uit het veld slaan, dus ik doe diverse online sitemap scans, en de uitkomst is exact het zelfde als de AImy sitemap.

Dus alles wat in rood staat van de pdf staat verkeerd, maar in joomla staan ze allemaal correct naar de categorieën. Dus wat is hier loos?
Laatst bewerkt 01 feb 2017 17:46 door Klaas01.
Discussie gesloten.
  • Klaas01
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

01 feb 2017 17:52
Nou is er een oplossing om dit geheel eens en voor altijd opgelost te krijgen. Ik wil echt absoluut dit opgelost hebben, en ben best bereid om de backhand inlog gegevens hiervoor aan te reiken.

Wellicht is het daadwerkelijk dat ergens totaal iets verkeerd ingesteld heb. En om daar een eerlijk antwoord op te geven, ik heb absoluut geen idee.
Discussie gesloten.
  • Klaas01
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

01 feb 2017 18:53
Inprincipe staat de categorie gewoon goed hoor, zie ook het kruimelpad. En over de urls zou ik me niet teveel gaan lopen opvreten, je bent niet de eerste die er tegen aan loopt, en je zal ook niet de laatste zijn. Een categorie hoeft in een SEF url niet perse te bestaan, zo is de volgende link net zo geldig als de links die jij in #1 had geschreven:
www.nieuws-feiten.nl/hier-wat-onzin/9999...uimtevliegtuig-x-37b

Kijk ook hoe je binnen het artikel toch binnen de juiste categorie bij kruimelpad ziet staan.
Groetjes, Julian.

Vragen via dit forum
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

01 feb 2017 19:21
Dan kan men dus beter geen sitemap.xml aanmaken voor zoekmachines, gezien dat die toch de verkeerde categorie verwijzing geeft.
Of, geen sub-cetegorieen maar alleen hoofd categorieën anders raakt joomla van streek wellicht.

linken, daar geef men wat aan, zelfs dat heb ik handmatig uitgeprobeerd. gewoon de verkeerde categorie gebruiken maar wel de juiste link verwijzing van het artikel, en wat blijkt dat je inderdaad op dat artikel uitkomt. En dit even voor de goede orde, er is al een voorzichtig antwoord dat er wel degelijk iets aan de hand kan zijn met joomla.

Als de artikelen die je verwijst naar een categorie niet goed opgepakt wordt, dan heeft het geen nut om categorieën aan te maken. Ik snap überhaupt al niet eens, waarom ik ooit begonnen ben met categorieën aan te maken.
Discussie gesloten.
  • Klaas01
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.918 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie